LÄS: Viktig information
Kod-hjälp (orginal tråd HÄR**)
**Givetvis finns Hemsidor iFokus även för dig som behöver hjälp med din hemsida. Om du har problem lägg det i en kategori som passar in på ditt problem och även de uppgifter som nämns nedan.
När du behöver hjälp behöver du lägga in detta för att folk ska kunna hjälpa dig:
- Länk/koderna där problemet finns.
- En skärmdump (print screen) på själva problemet.
En utförlig förklaring på själva problemet och vad du behöver hjälp med.
Regler för Hemsidetrådar (orginal tråd HÄR**)
**Som ni säkert har sett så har vi skapat en forumgrupp "Medlemmarnas hemsidor" där det är meningen att ni ska kunna lägga upp era hemsidor och skriva när ni har gjort uppdateringar på hemsidan.
För att nu inte denna nya forumgrupp ska missbrukas har vi satt upp en del regler som, för allas trevlighet, bör följas.
REGLER
- Max EN hemsidetråd per hemsida, när du gör uppdateringar fortsätter du skriva i tråden du skapat
- Om din hemside tråd är för lång kan du kontakta mig via PM så raderar jag din "gammla" så att du kan skapa en ny
- Reglerna som gäller för iFokus i övrigt gäller givetvis i denna forumgrupp också, du får alltså inte göra några personliga påhopp m.m
Ett tips är även att bokmärka din hemsidetråd så att du snabbt och enkelt hittar den när du behöver den.
Support för andra sidor:
Om du vill ha support för andra sidor eller tjänster ska du först och främst kontakta de som bistår med tjänst/sida. Om dessa inte svarar innom en arbetsvecka kan du försöka få support från hemsidor i fokus medlemmar.
Innan du börjar skriva på sajten är det också viktigt att du känner till sajtens skrivregler, Hoppas du känner dig inbjuden till att delta i diskussioner och småprata med oss här på Hemsidor iFokus!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Hej!
Jag funderar på och starta en hemsida här men hur går man tillväga är inget dategeni precis / Himlen

#1 vad menar du med att starta en hemsida här?
Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.
Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

Hej!
Är inte detta en sida där man lär sig göra hemsidor? eller har jag uppfattat det hela fel? / Himlen

jo man kan lära det här
jag uppfattade det som att du ville starta en hemsida som ligger på hemsidor.ifokus

Hej!
Bra visa mig då hur man gör / Himlen

om du skapar en ny tråd och berättar där vad du vill ha hjälp med. Att lära sig göra hemsidor med koder tar inte en dag eller en vecka. Jag har hållt på i många år och kan inte allt än.
men lär dig html och css. Eller använd en generator (webbs.com).
#5 Exempelvis under ämnesområdet html kan du ställa dessa frågor men även läsa en massa om hur man gör.