Hemsidor iFokus

Hemsidor

Etiketthemsidor-ifokus-ifokus
Läst 2508 ggr
deeman
2013-03-28 09:29
0

Önskemål

Hej, som värd för Hemsidor i fokus tänkte jag ställa frågan vad som eventuellt är av intresse att lära sig eller vad som önskas tas upp, diskuteras, tipsas om eller skrivas om…ja ni förstår.

Skriv gärna önskemål i detta inlägg, det går också bra att skicka ett P.M 

*Glad Påsk*

/Daniel

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.

Emmetem
2013-03-28 09:31
0

Jag tycker en artikel angående om hur man skapar sig egen hemsida :) Program etc..

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

deeman
2013-03-28 09:41
0

ok, det kan man ju beskriva ur lite olika aspekter.
Hur tänker du?

- Hur man generellt lägger upp ett skapande av en hemsida med hjälp av HTML och CSS?

Med tanke på detta forumet titel så antar jag att en del har en viss grundkunskap redan så man kanske inte behöver förklara från grunden i detalj?

-Jag tänker mig kanske en guide där vi steg för steg bygger en hemsida från grunden, där allt förklaras på vägen. Dock behövs det här en del grundkunskap så vi i stort sett kan hoppa direkt på att skapa sidan,,,,annars blir det en maffig guide och salig bibel av det hela till slut ;-)

Program finns det några hundra utav, både visuellt och rent textbaserat…men vi får hålla oss till något som är open source eller gratis och som de flesta kan använda. 

*Ditt önskemål är antecknat

thenameless
2013-04-02 00:44
0

Jag tror att hon vill ha ett program där man kan skapa en sajt utan att behöva kunna ett dugg om webdesign?

Typ frontpage eller Dreamweaver.

Men idén som du lägger fram den är ju bra. En enkel kom igång mall ifrån  doctype till /html. Sen kan alla fylla på med det de vill ha.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

deeman
2013-04-02 13:44
0

Fast det tycker jag är fel väg att lära sig och även om man använder program som t.ex Dreamweaver eller Frontpage så borde man ju vara något medveten om en grundstruktur i HTML. En sådan har för övrigt skrivits av en av våra iFokus medlemmar. 

Jag tänkte mer att vi skippar den grundbiten och går direkt på  lite hur en uppbyggnad kan se ut, tips och tricks och hur man gör vissa grejer osv.

Ett alternativ då är ju att vi tillsamman bygger en sajt(eller en mall) från grunden.,,,,

thenameless
2013-04-02 21:23
0

#4 Bra idé det med. jJag hade förövrigt nog missat xcden :-)

Denna kommentar har tagits bort.
thenameless
2014-03-16 10:19
0

#6 Att starta ett eget Community och(eller forum är svårt och inbegriper bred kunska.p även om man köper ett färdigpaketerat av någon..

Du måste kunna både programmering och html/Css scripting.

Skorpion76
2014-03-22 12:01
0

#7 et vill jag också lära mig och framför allt hur man kan göra det intressant för andra om man nu har skapat ett!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/