Annons:
Etikett12-övrigt
Läst 3465 ggr
[Zofiaz]
8/25/18, 5:03 PM

E-postadress

Hejsan

Jag har köpt min hemsidas domän genom Loopia. Nu ville jag också köpa en ordentlig mejladress, men för att använda denna (skicka från etc.) verkar jag behöva ett webbhotell hos Loopia som kostar. Min hemsida ligger hos weebly och har gjort sedan länge, jag är alltså inte intresserad i någon form av webbhotell.

Försökte istället köpa en via one.com men för att det ska gå behöver domänen ligga hos dem 😮

Känner mig inmålad i ett hörn! Hur ska jag göra?? Tips??

Annons:
yeahsica
8/28/18, 4:39 PM
#1

Har det löst sig?

För att skaffa en mailadress till din hemsida måste du ha ett webbhotell alternativt använda en tjänst som t.ex. Googles G Suite. (Weebly rekommenderar G Suite).

Du behöver inte välja just Loopia om du inte vill. Om du vill kan du flytta din domän från Loopia till One.com t.ex. Om du har en .se-domän skulle det kosta 115 kr för flytten och sedan 20 kr/månad för billigaste abonnemanget. Två andra billiga svenska webbhotell är Inleed och Manufrog. G Suite kostar ca 40 kr/månad. Det finns även massvis med (billiga) utländska webbhotell. Det kan vara bra att läsa betyg innan bara :)

Veda
9/13/18, 7:12 PM
#2

Jag har köpt domän hos Loopia och använder Manufrog. Det har funkat jättebra i 10 år.

AndreasS
3/9/19, 10:35 PM
#3

Jag använder mig av Manufrog som webbhotell och domänen köpte jag på Beniro. Har funkat galant för mig i över 10 år.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Upp till toppen
Annons: