Ser galet ut i explorer (wp)
Nu har jag märkt att wordpress och temat Mystique som jag använder ser helt och håller galet ut i explorer!!
Det fungerade fint förr, sedan uppdaterade jag och så försvann alla funktioner så jag fick ladda ner en bättre version på skaparens hemsida och sedan ladda upp på nytt.
Någon som vet varför det ser helt galet ut? Och kan jag rätta till det på något sätt? Hur!? Jag använder just wp för att det ska vara enkelt och snabbt att uppdatera, har aldrig stött på dessa problem för att det inte ska fungera i explorer.
Kan någon hjälpa mig?
sidan är www.djurskyddetbillochbull.se
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Hej testa att minska på bredd och marginaler på menyn. du har inte behov av att ha den bredden på undermenyn. Sen kan du fixa med bredden på border om du tycker den e lite bred?
Allt detta finns i css koden. Lycka till
Tack!
Fast jag fattar inte csskodningen? Det finns ju en för varje sida?? alltså minst 20st css:er att kolla igenom? ska man ändra på alla då?
Vad skulle jag kunna ha för bredd nu? Vet inte ens vad jag har då det ser så bra ut i firefox och crome :/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Det beror ju helt på hur du vill ha det? För mig ser det ungefär likadnat ut i alla läsarna.
Jag har arbetat väldigt lite med dd menyer men den jag använt där är css koden för olika delar i "kluster".
Jag använde mig av Johans meny tutorial så när jag ville ändra provade jag mig fram fär att itta vad som ändrade vart? osv… Man lär sig vartefter.
Troligen är det samma csskod på alla dina 20 sidor och tyvärr vet jag inget annat sätt än att ändra på var och en av dem tyvärr om du inte kör med en css fill med kommandona separat och länkar till den.
Jag vet inte om det framgick, jag har alltså inte gjort någon kodning själv, inte det minsta lilla utan det är temat mystique som jag ändrar i för att få det att bli så som jag vill.
men du menar alltså att jag själv ska gå in i csskoden och ändra? Ja hänger inte ens med i vart jag ska ändra då jag tycker kodningen för wordpress är för svår 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Nu har jag lyckats få bilderna att stanna på vänstra sidan istället för att ramla ut som de tidigare gjorde
Nu är det bara problemet att rullmenyn hamnar under själva innehållet på sajten så det syns inte och man kan inte klicka på det man vill. Någon som har nån idé på hur man löser det??
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Har du uppdaterat temat utan att uppdatera till senaste versionen av Wordpress?
#6 Det var såhär att jag uppdaterade både wp, temat och allt annat som gick att uppdatera.
Då jag inte läste igenom allt riktigt så var det så att senaste versionen av mitt tema hade blivit omgjort, man kunde inte längre göra några ändringar på själva temat.
Så jag har avinstallerat det och laddat upp en annan version (nyare som jag förstod det?) via temats egna hemsida så jag skulle kunna uppdatera och ändra i inställningarna igen som vanligt.
Det var då det inte fungerar med explorer.
Har även märkt att hela wp ser galet ut i explorer om jag där går in på adminpanelen, den till och med varnar för att explorer är en osäker webbläsare även fast jag uppdaterat till senaste explorer
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag kan inte se något fel i Internet Explorer? 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#8 Men vad konstigt! Jag har kikat och det ser helt tokigt ut, märker nu att menyn hoppar fram och tillbaka lite som den vill, skickar med en bild så får ni se!
oftast hamnar menyn där den ska vara och då ser man knappt första raden i undermenyn
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Finns det nå trix man kan göra för att få det att se bättre ut? Tänker mestadels på de som har äldre versioner av explorer, denna sida är ju meningen att så många som möjligt ska kunna se och navigera runt på, annars hjälper den inga katter till nya hem :/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#10 Mari kolla om du har senaste versionen av Explorer? Jag har senaste versionen som fungerar med XP och det ser bra ut om man inte vill ändra bredden på menyer och så.
Vilken version av Explorer har du?
det är jättestor skillnad mellan internet explorer 8 och 9. så det kanske är det.
Hur ser man vilken version man har? Jag har nyligen uppdaterat så jag tror jag har nyaste
MEN som jag skriver så vill jag att sidan ändå ska se bra ut i en lite äldre version, finns det någon kodning man kan lägga till eller ändra så att menyn syns ovanför allt och inte bakom?
För det är nog väldigt många som inte har uppdaterat sin explorer
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Under Hjälp/Om internet Explorer
Ser du versionsnumret.
Eftersom jag kör VXP har jag 8.0.6 osv.. för mig ser det bra ut Menyn liger där jag tror den skall vara.
#14 om du ska navigera på menyn, klicka på tex adoptera, hamnar menyn då ovanför allt så man kan se eller hamnar den bakom?
jag hade visst explorer 7. en massa olika siffror. Men vet att jag väldigt nyligen uppdaterat??
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#15 Nej det är samma oavsett vilken sida jag går på.
Då är det dags att uppdatera, Även om version 7 fungerar så finns det en massa säkerhetshål och annat du inte vill ha i den så uppdatera på windowsupdate eller microsoft.com & liknande
#16 Uppdatera ska jag men problemet med hemsidan kvarstår ju, det är ju som sagt inte alla som uppdaterar webbläsarna och väljer då nog hellre att kolla på katter hos någon annan som har en mer funegrande hemsida.
har du nå förslag på hur man kan göra?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ida och Khora kan detta bättre än mig tyvärr.. jag ser ju bara problemet i din skärmdump.
Nu var det ju ett tag sedan tråden skapades, så problemet kanske är löst nu. Men för att hjälpa till med sådana här problem krävs oftast att man får se koden. Till exempel kan sånt där hända när divar inte får plats, om man lägger på margin eller liknande.
Men ja, har problemet löst sig än? 

Mvh Stephanie 

Nej problemet kvarstår.
Har inte rört något alls i kodningen utan det blev såhär när jag uppdaterade wordpress och själva temat jag använder, Mystique.
Kan jag lägga in någon kod (isåfall vilken??) här och du kan hjälpa mig med vad som är galet?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det är svårt att säga vilken del av koden du behöver lägga upp, eftersom det kan bero på många saker. Det är ju för långt för att lägga upp allting här i tråden. "Tyvärr" ser det bra ut för mig i IE så jag kan inte titta där heller. 

Mvh Stephanie 

Jag tror det är äldre versioner av IE som det inte fungerar i, jag har 7 någonting och det ser inte bra ut där då menyn hamnar bakom själva texten.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Märker nu att jag inte har tillgång till css eller de andra filerna man kan ändra direkt på admin-sidan.. Står bara kort text och inga koder :/
Hmm.. hur gör man dårå?
Kanske bara är att vänta tills de gör en ny verison, typ 2,0 då det är 1,0 jag har
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag hämtade ett program för att titta på sidor i alla versioner av IE. Har inte kikat så mycket än, men jag får fram felet där i alla fall. Ska se om jag får ut något av det sen 

Mvh Stephanie 

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tror inte jag hinner med det idag, så du vet. Men jag ska kolla så snart jag kan 

Mvh Stephanie 

Puffar upp i hopp om att någon kan hjälpa mig.
Det är alltså menyn som hamnar bakom allt annat, sån här rullgardinsmeny.
Vet någon vad det beror på? Är det lätt fixat med någon tilläggskod?
Det fungerar i nyaste explorer MEN alla har ju inte den så jag vill ju att det ska fungera även med de lite äldre.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Oj, det här hade jag helt glömt bort!
Hinner inte nu heller, men får försöka komma ihåg senare.

Mvh Stephanie 

Har testat i IE7 och får fram problmet, när jag tryckte på menyn så hoppade den ner men flikarna hamnar bakom textrutan.
Har säkert att göra med Divarna och Z-index (en typ av lagerhantering ).
Kolla i /themes/mystique/css/ie.css där hittar du säkert något matnyttigt och du kan öppna denna i adminpanelen men sidan får inte vara skrivskyddad på webhotellet om du skall ändra något.
#29 Tack så mycket :-) När jag öppnar den filen får jag bara upp detta:
/* Internet Explorer 6/7 bug-fixes -- incomplete */
pre{word-wrap:break-word;}
.clear-block{
zoom:1;
display: block;
}
Någon idé om vad jag ska ändra där? Lägga till? Eller är det fel fil?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ser ut som utvecklaren av mallen inte lyckats att lösa det!
Överlämnar ärendet till de som har koll på skillnaden mellan webläsare